همانطور که میدانیم اطلاعاتی که در سیستم حسابداری وارد میشوند، دادههای اولیهای هستند که از اسناد و مدارک موجود گرفته میشوند، این اطلاعات مالی توسط سیستم حسابداری پردازش میشوند و در نهایت به شکل گزارشهای حسابداری، بهعنوان خروجی سیستم در اختیار استفادهکنندگان درونسازمانی و برونسازمانی قرار میگیرد.
گزارشهای حسابداری مجموع اطلاعات مالی مربوط به یک واحد اقتصادی را به شکل طبقهبندی شده همراه با توضیحات و تفاسیر لازم بهطور یکجا ارائه مینمایند.
یکی از گزارشهای موردنیاز اداره دارایی گزارشات اسناد است که جز اسناد طبقهبندی شده واحد مربوطه است. گزارشات اسناد تمام معاملات نقدی و غیرنقدی را بهصورت مجزا و همراه با جزئیات نمایش میدهد.
بازهی زمانی گزارشات را میتوان در این قسمت تعیین نمود و همچنین در کادر جستجوی سند، میتوان شمارهی سند موردنظر را جستجو کرد. در کادر نمایش رکورد آخر، میتوانیم تعداد اسناد در گزارشات را مشاهده نماییم.
در این برگه، امکان ذخیره، پرینت و اشتراکگذاری گزارشات اسناد وجود دارد. با کلیک روی نشانگر چاپ سه گزینه ذخیره، چاپ و اشتراکگذاری نمایش داده میشود و با انتخاب هرکدام عملیات مرتبط با آن انجام میشود.