در نرمافزار حسابداری دودوتا، جهت بازگشت به تنظیمات کارخانه و همچنین مدیریت نسخه پشتیبان باید از منوهای داخل صفحه اصلی نرمافزار، وارد قسمت تنظیمات شده و گزینه تنظیمات کارخانه را انتخاب نماییم.
در این برگه لیست فایلهای پشتیبانی که ذخیره شده وجود دارد که با کلیک بر روی هرکدام از نسخههای پشتیبان موجود، سه گزینه بازیابی نسخه پشتیبان، حذف نسخه پشتیبان و اشتراکگذاری نسخه پشتیبان وجود دارد که متناسب با فعالیت خود یکی از فایلها را انتخاب مینماییم.
در برگه بازشده ابتدا پیغام حذف پایگاه داده نمایش داده میشود که در صورت انتخاب گزینه تائید، کل اطلاعات ثبت شده در نرمافزار حسابداری دودوتا حذف و با کلیک بر روی گزینه انصراف، وارد برگه جدیدی میشویم.
در برگه بازشده گزینه پاک کردن اطلاعات وجود دارد که با انتخاب آن باید از لیست موجود بانکهای اطلاعاتی، یک مورد را انتخاب نماییم و بدین صورت بانک اطلاعاتی موردنظر بهطورکلی حذف میگردد.
در ادامه اگر قصد پشتیبانگیری از اطلاعات نرمافزار دودوتا را داشته باشیم ابتدا باید نام دلخواهی برای فایل پشتیبان وارد نماییم (البته نام فایل پشتیبان بهصورت پیشفرض تاریخ و ساعتی که فایل پشتیبان را میگیریم تعیین شده است) و در ادامه گزینه ذخیره پشتیبان را میزنیم تا روند تهیه نسخه پشتیبان بهصورت خودکار انجام گردد.
جهت حفظ و نگهداری مطمئن نسخههای پشتیبان، با کلیک بر روی گزینه اشتراکگذاری نسخه پشتیبان، آن را به فضاهای ابری اینترنتی شخصی خود (مانند ایمیل، تلگرام، و…) ارسال مینماییم. با انجام این کار اگر برنامه از روی حافظه گوشی شما به دلایلی مانند پاک شدن، گمشدن گوشی، سرقت گوشی و… از بین رفت، نسخه فایل پشتیبان شده (بک آپ) اطلاعات شما در فضاهای ابری شخصی شما در اینترنت محفوظ میگردد و در صورت بروز مشکل با بازیابی فایل پشتیبان اطلاعات بهصورت کامل برمیگردد.
باید به این نکته توجه داشته باشیم که پشتیبانگیری باید به طور منظم انجام گردد تا دادههایمان در هر زمان که ما نیاز داریم در دسترس باشند.