همانطور که میدانیم وجه نقدی که در هر واحد تجاری جهت انجام پرداختها و دریافتهای روزمره مورداستفاده قرار میگیرد، تحت عنوان صندوق ثبت میشود.
صندوق:
در ابتدای شروع فعالیت هر واحد تجاری باید صندوق یا صندوقهایی در نرمافزار حسابداری تعریف شود که تمام دریافتها و پرداختها در آن قرار بگیرد.
در نرمافزار اندرویدی حسابداری دودوتا، جهت افزودن صندوق باید از منوی اصلی نرمافزار، وارد قسمت اول دوره شده و گزینه افزودن صندوق را انتخاب نماییم.
در برگه بازشده نام صندوق موردنظر را به طور مثال ویزیتور2، صندوق خانوادگی و… ثبت نموده سپس تیک تائید را انتخاب می نماییم.
-
در حسابداری دودوتا میتوانید برای هر یک از ویزیتور های خود یک صندوق مجزا تعریف کنید.
افزودن صندق
گزارشات:
صندوق یا (دخل ) که حالتهای مختلفی دارد و میتوانیم آنها را به تفکیک داشته باشیم .
-
در قسمت گزارشات میتوانید بازه زمانی را تعیین کنید که از چه تاریخی تا چه تاریخی را نمایش دهد.
-
در این قسمت میتوانید گزارشات هر یک از صندوق های تعریف شده را بهصورت جداگانه جستجو کنید.
-
میتوانید در رکورد آخر تعیین کنید چند رکورد یا سند را نمایش دهد که این کار برای سرعت بخشیدن به جستجوی گزارشات است.
-
میتوانید در قسمت صندوق با زدن علامت + صندوق هارا مانند اول دوره اضافه کنید.
-
میتوانید گزارشهای صندوق را بهصورت استاندارد (HTML)، بهصورت متنی یا خطی که برای پرینترهای خاصی است را داشته باشید.
-
در نوار بالایی صفحه میتوانید فایل را ذخیره ، پرینت و یا اشتراکگذاری کنید .
-
زمانی که گزارشات صندوق را ذخیره میکنید این گزارشات در پوشه دو دوتا در مسیر مشخص شده ذخیره میشود .