آموزش جامع نرم افزار حسابداری دودوتا

راهکار های پخش سرد در حسابداری دودوتا

در شرکت های تولیدی و بازرگانی پخش کالا ها و محصولات به صورت پخش سرد یا پخش گرم انجام می شود. در پخش سرد ابتدا ویزیتور به مشتریان مراجعه کرده و اقدام به ثبت سفارش می‌کند، سپس چند روز بعد موزع یا مامور پخش کالا و محصولات موردنظر را پخش و به مشتری تحویل می‌دهد، که این مراحل با سرعت ودقت بالا در برنامه حسابداری دودوتا قابل انجام است.

  • پس از دانلود ونصب برنامه دودوتا می توانید وارد آیتم خرید فعالسازی شده و به تعداد کاربران مجموعه خود نسخه عادی یا حرفه ای تهیه کرد سپس می توانید تمامی نسخه های خود را به  از طریق لایسنس  شبکه به هم وصل کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد خرید نسخه شبکه به لینک زیر مراجعه کنید.

            خرید انلاین 

امکانات نرم افزار حسابداری دودوتا برای پخش سرد:

  • سفارش گیری از طریق کاتالوگ محصولات

  • امکان تعیین لاین و مسیر برای مشتریان

  • امکان ایجاد چندین انبار و انبارک

  •  امکان چاپ فاکتور نزد مشتری

  • امکان تعیین سقف اعتبار برای هر مشتری

  • امکان تهیه لیست توزیع براساس مسیرها

  • نمایش آنلاین بدهکاری مشتریان برای تک‌تک موزع ها

  • امکان ایجاد محدودیت برای کاربران

  • امکان طراحی جشنواره تخفیفات برای مشتریان

  • مدیریت کاربران و اطلاع از میزان فروش هر کاربر

  • امکان ارسال پیامک تشکر از خرید برای مشتریان

  • امکان اخذ امضاء از مشتریان

  • امکان تهیه لیست توزیع به تفکیک موزع ها

  • امکان اعمال پورسانت برای هر کاربر

  • امکان رد یا تایید پیش‌فاکتورهای ثبت شده توسط مدیر فروش و همچنین ثبت دلیل رد فاکتورها

  • امکان بررسی گزارشات فروش به تفیکیک مشتریان، کاربران و موزع ها

  • ثبت اسناد حسابداری به صورت خودکار براساس پارامترهای فروش

  • پیگیری مراحل ثبت سفارش از مرحله ویزیت تا لحظه ای تحویل

  • مدیریت و کنترل چک های دریافتی از مشتریان

تنظیمات محدودیت کاربران:

در برنامه حسابداری دودوتا می‌توانید چندین انبار و انبارک تعریف کنید به این صورت که  ابتدا وارد قسمت مدیریت کاربران  شده و یک کاربر به اسم احمد تعریف و سپس در آیتم  افزودن کالا و خدمات، قسمت افزودن گروه احمد را به‌عنوان انبار تعریف می‌کنید که هنگام ثبت فاکتور فقط کالاهایی را که برای انبار احمد تعریف کرده‌ایم ببیند. همچنین می‌توانید برای هریک از کاربران خود درصدی از فروش را به‌عنوان پورسانت تعریف کنید به این صورت که ابتدا وارد اول دوره شده و حساب شناور را انتخاب و نام ویزیتور و درصد پورسانت را تعریف می‌کنید. علاوه بر این می‌توانید در قسمت افزودن صندوق یک صندوق به اسم احمد و حتی می‌توانید در برنامه دودوتا  در آیتم افزودن حساب یک حساب بانکی به اسم احمد تعریف کنید سپس اگر احمد با رمز خود وارد برنامه شود در زمان ثبت فاکتور بانک و صندوق روی بانک و صندوق احمد قفل می‌شود. البته باید حتماً وارد آیتم تنظیمات عمومی شده و تیک محدودیت کاربران را فعال کنید.

 

راهکارهای پخش سرد در نرم افزار دودوتا:

 

تعیین برنامه، زمان، مسیر و مشتریان:

در برنامه حسابداری دودوتا درقسمت اول دوره  می توانید مشتریان را بر اساس مسیرها برای ویزیتورها دسته‌بندی و لاین بندی کنید به‌عنوان‌مثال مشتریان شمال غرب، شمال شرق… علاوه بر این می توانید برای مشتریان تیپ قیمت تعریف کنید برای مثال تیپ قیمت عمده فروشی ، خرده قروشی و غیره سپس مشتریان را برساس تیپ قیمت و مسیر های تعیین شده لاین بندی کنید.همچنین در برنامه دودوتا می‌توانید برای مشتریان سقف اعتبار و جشنواره تخفیفات تعریف کنید به این صورت که برای تعیین سقف اعتبار در قسمت اول دوره افزود‌ن مشتریان را انتخاب و برای مشتری سقف اعتبار تعیین می‌کنید و ازاین‌پس مشتری نمی‌تواند بیشتر از این سقف اعتبار بدهی داشته باشد. برای تعریف جشنواره تخفیفات می‌توانید در قسمت اول دوره آیتم جشنواره تخفیفات را انتخاب و جشنواره موردنظر خود را تعریف کنید.

 

مراجعه ویزیتور، ثبت سفارش و صدور فاکتور: 

هنگامی‌که مسیر و لاین ویزیتور مشخص شد ویزیتور می‌تواند از طریق برنامه دو2تا  کاتالوگ محصولات را به مشتریان نشان دهد به این صورت که در حسابداری دودوتا ابتدا وارد قسمت انبارشده و آیتم کاتالوگ محصولات را انتخاب، سپس می‌توانید کالاها را بر اساس تیپ قیمت و  گروه‌بندی‌ها سورت کنید همچنین می‌توانید با انتخاب گزینه ترتیب نمایش کالاها را بر اساس تاریخ ثبت، تاریخ‌مصرف، تعداد، مبلغ فروش و… سورت کنید و با انتخاب گزینه تغییر حالت نمایش حالت نمایش کالاها را تغییر دهید، سپس می‌توانید فاکتور یا پیش فاکتور ثبت کنید.

 

 

 

پردازش سفارش‌ها:

در این مرحله مدیر فروش می‌تواند پیش‌فاکتورهای ثبت‌شده در دو2تا را بررسی و آن ها را تایید یا رد کند. درصورت تایید  می تواند پیش فاکتورها را به فاکتور تبدیل کند به‌ این صورت که ابتدا وارد قسمت گزارشات و آیتم فاکتور فروش را انتخاب و با فعال کردن تیک نمایش پیش‌فاکتورها، پیش‌فاکتورها را انتخاب به فاکتور تبدیل می‌کند و در صورت رد پیش فاکتور می توانددر برنامه دودوتا پیش فاکتور مورد نظر را انتخاب و در قسمت شرح فاکتور دلیل رد شدن فاکتور اعلام کند.

 

تحویل بار به موزع:

 در این مرحله می‌توانید در نرم‌افزار حسابداری دودوتا در قسمت مدیریت کاربران نام موزع موردنظر را تعریف کنید. سپس موزع می‌تواند در قسمت گزارشات آیتم حساب فروش را انتخاب و در این قسمت گزارشات کامل و جامع مربوط به‌تمامی فروش‌های انجام‌شده را با تعیین مسیر مشخص‌شده  و بازه زمانی معین مشاهده کند. همچنین در برنامه حسابداری دو2تا موزع می‌تواند با مراجعه به آیتم حساب فروش و فعال کردن تیک تجمیع اقلام گزارش کاملی از لیست تمام کالاهای که باید در تاریخ معین‌شده بارگیری و توزیع کند را داشته باشد. در برنامه دودوتا می توانید لیست توزیع را براساس موزع ها، ویزیتور ها و مسیرها تهیه کنید.

توزیع سفارش و تسویه فاکتور:

در این مرحله موزع سفارش را به مشتریان تحویل و با آن‌ها تسویه‌حساب می‌کند. برای انجام این کار در برنامه دودتا می‌توانید وارد قسمت گزارشات شده و آیتم فاکتورهای فروش را انتخاب می‌کنید سپس فاکتور مشتری موردنظر را انتخاب ویرایش می‌کنید و پرداختی، چک و کالاهای برگشتی را ثبت می‌کنید.

 

  • بعد از انجام این مراحل در برنامه‌ی دودوتا می‌توانید از مشتری امضای دیجیتال گرفته و درهمان لحظه فاکتور را پرینت بگیرید و به مشتری تحویل دهید. همچنین می‌توانید برای مشتری پیامک تشکر از خرید ارسال کنید.