آموزش ثبت هزینهها در نرمافزار حسابداری دودوتا
همانطور که مطلع هستیم، در هر واحد تجاری ثبت اطلاعات اول دوره شامل کالا، مشتریان، فروشندگان، سهامداران، هزینهها، اموال، صندوق و حساب حائز اهمیت است که خوشبختانه در نرمافزار حسابداری دودوتا این امکان مهیا شده که در طول دوره و یا در هر زمانی که خواستیم قابلیت اضافه نمودن اطلاعات اول دوره، ویرایش وحذف را داشته باشیم.
هزینهها:
در هر واحد تجاری همواره مبالغی مانند قبوض (آب، برق، گاز، تلفن) حقوق کارمندان و غیره بهعنوان هزینه تعریف میشود که در نرمافزار حسابداری دودو تا امکان ثبت این هزینهها در قالب گروههایی وجود دارد.
برای ثبت یک یا چند هزینه بهعنوانمثال (قبوض شهری، حقوق، وام، تلفن، اجاره، کرایه و غیره) از منوی اصلی نرمافزار حسابداری دودو تا وارد قسمت اول دوره شده و سپس گزینه هزینهها را انتخاب مینماییم.
در برگه بازشده از لیست موجود گروه موردنظر را انتخاب می نماییم البته اگر گروه موردنظر در لیست موجود نباشد با کلیک بر روی گزینه + میتوانیم به لیست اضافه نماییم. پس گروه جدیدی از ثبت و انتخاب گروه، نام هزینه را در کادر هزینه ثبت می نماییم.
ازآنجاییکه حسابداری هزینهها اغلب در یک شرکت برای کمک به تصمیمگیری استفاده میگردد، پس هزینه، شاخص بسیار مهمی در عملیات کسبوکار است و ثبت دقیق آن یکی از الزامات اصول حسابداری است.
-
در قسمت پیشفرضها گروهی به اسم حمل کالای خریداری شده وجود دارد که در علم حسابداری جزو هزینه محسوب نمیشود اگر در این قسمت هزینهای ثبت کنیم در بخش گزارشات هزینه قابلمشاهده نیست و فقط در ترازهای هشت ستونی نشان داده میشود.