banke soalat

پرتال آموزشی نرم افزار حسابداری اندروید دودوتا

آموزش افزودن کالا/خدمات در نرم‌ افزار حسابداری دودوتا

همان‌ گونه که می دانید در هر واحد تجاری باید  اطلاعات مختص به فروشگاه را در سیستم حسابداری مالی ثبت نماییم.

در مرحله اول باید مشخصات کالا و خدمات، مشتریان، فروشندگان، سهامداران، معرفی حساب، هزینه‌ها، اموال، افزودن صندوق، مشخصات فروشگاه و مالک به‌ صورت کامل وارد شود که در نرم افزار حسابداری دودوتا تمام این امکانات برای کاربر مهیا شده است.

نرم افزار حسابداری برای شرکت ها و فروشگاه ها

در مرحله اول، گروه‌های کالا یا خدمات خود را با نام مورد نظر ایجاد کنید، سپس جهت ثبت اولیه کالا، گروه کالا را مشخص و اطلاعات تکمیلی مربوطه  را وارد نمایید (برای ویرایش کالا و خدمات، مشتریان، فروشندگان، سهامداران، گروه خدمات و حساب بانکی از قسمت تنظیمات استفاده کنید. برای حذف مشتریان و فروشندگان نیز  در قسمت تنظیمات لیست سیاه را ویرایش کنید)

 

روش های ثبت بارکد در نرم افزار دودوتا:

روش اول: اگر کالای شما دارای بارکد می باشد، بارکد درج‌شده بر روی کالا را به صورت تایپ شده در کادر با استفاده از بارکد خوان های نرم افزاری، دوربین گوشی، نرم افزارهای بارکد خوان و کیو ار و یا دستگاه های سخت افزاری بارکد خوان بخوانید.

روش دوم: در این روش به‌صورت پیش‌فرض و بر اساس دسته‌بندی‌های مربوطه، کد مورد نظر را وارد کنید (برای نمونه: کالاهای پرفروش را از عدد 1 تا 100 در نظر بگیرید اما برای پیش‌بینی و احتمال افزایش تعداد کالاها، گروه‌ بعدی کالا را از عدد 400 در نظر بگیرید تا با مشاهده اعداد، تشخیص گروه و نام کالا برای شما آسان تر باشد)  همچنین این نرم‌افزار این امکان را به شما می دهد که به‌صورت خودکار و به ترتیب بارکد بعدی را اضافه کنید و یا می توانید از كيبورد کامپیوتر و موبایل برای وارد کردن بهتر و سریع تر بارکد نیز استفاده کنید. 

روش های ثبت فاکتور، ویرایش و انبارگردانی:

  • نرم‌افزار بارکد خوان با استفاده از دوربین دستگاه
  • تایپ بارکد یا قسمتی از نام محصول یا حروف ابتدای سیلابهای کالا
  • استفاده از بارکد خوان‌های سخت افزاری اکسترنال تک بعدی، دوبعدی، کیو آر، ترازوهای دیجیتالی و…

در این مرحله نام کالا، تعداد کالا، مبلغ خرید و فروش کالا را ثبت کنید

زمانی که کالایی را تعریف می کنید در صورت وارد کردن تعداد صفر، فقط نام کالا، بدون ثبت سند دوره اول ثبت می شود و سند حسابداری آن در زمان ثبت اولین تراکنش (فاکتور خرید، فروش و برگشت) در دفاتر اضافه می گردد.

در صورت ارائه خدمات، در زمان تعریف کالا مبلغ خرید را صفر و مبلغ فروش را به مبلغ خدمات ارائه شده تعریف کنید.

برای ثبت کالاهای مصرفی که فاقد فاکتور هستند مبلغ خرید و تعداد را با قیمت واقعی و قیمت فروش را به مبلغ صفر وارد کنید.

جهت ثبت اطلاعات تکمیلی از گزینه بیشتر استفاده نمایید

اگر می خواید چند گروه مختلف را ثبت کنید و چند انباری هستید برای تفکیک ساده تر و سریع تر کالاهای مشابه، از قسمت تبث مشخصه ها استفاده کنید.

در زمان ثبت فاکتور  ها، انبار گردانی، تولید آلبوم دیجیتال و اعمال تورم از فیلتر های ترکیبی گروه ها می توانید استفاده نمایید .

برای تفکیک کالا ها باید ابتدا اطلاعات مشخصه اول، دوم و سوم را تکمیل نمایید. بعد از ثبت کالا، مشخصه به صورت اتوماتیک در بانک اطلاعاتی به صورت دائم ذخیره می شود و برای تسریع در عملیات و ثبت کالای بعدی این مشخصه حذف نمی گردد.

برای استفاده از مشخصه های ثبت شده قبلی تنها کافیست چند حرف اول مشخصه را تایپ کنید تا به صورت لیست انتخاب نمایش داده شود.

در قسمت تنظیمات می توانید  نمایش یا عدم نمایش مشخصه ها را در منو های مختلف فعال یا غیر فعال نمایید.

لوکیشن کالا

برای دسترسی سریع کارکنان تازه کار به اجناس موجود در انبار ها، طبقات، رگال ها، قفسه ها و ….. مکان کالاها را وارد کنید تا در زمان ثبت فاکتور، انبارگردانی و همچنین آلبوم دیجیتال مکان کالا نمایش داده شود.

در قسمت  تنظیمات می توانید نمایش یا عدم نمایش لوکیشن کالاها را در منو های مختلف فعال یا غیر فعال نمایید.

خرید هوشمند

در این مرحله می توانید شخصی را که کالای خود را از آن خریداری کرده اید (تامین کننده کالا) با کلیک بر روی نشانگر جستجو، انتخاب کنید و سپس در صورتی که شخص مورد نظر در لیست شما موجود نباشد با کلیک بر روی این گزینه + می توانید فروشنده جدید را به لیست موردنظر اضافه کنید.

با تکمیل فیلد نقطه سفارش، هر گاه موجودی کالا در انبار به حد نصاب برسد این نرم افزار به طور اتوماتیک هشدار اتمام کالا و رسیدن به نقطه سفارش را در زمان ثبت فاکتور اعلام می کند. با توجه به تعداد ستاره کالا و فیلد تعداد در ثبت سفارش هوشمند در نهایت اقدام به ثبت پیش فاکتور خرید در منوی خرید هوشمند می کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با خرید هوشمند، می توانید در منوی اصلی نرم افزار به آیتم خرید و فروش مراجعه کنید.

نقطه سفارش و تعداد سفارش

یکی از قابلیت های ویژه در نرم افزار حسابداری دودوتا، ثبت تاریخ انقضای کالا می باشد، شما می توانید با انتخاب آیکون مربوطه تاریخ شمسی یا میلادی را انتخاب و یا در قسمت تاریخ انقضا تعداد روزهایی که به پایان تاریخ انقضاء کالا مانده را وارد کنید تا در زمان ورود به نرم افزار اخطار کالاهای تاریخ مصرف گذشته نمایش داده شود.

با توجه به نوع کسب و کار خود می توانید چند روز مانده به تاریخ مصرف، کالاها را ثبت و اقدامات لازم را انجام دهید. 

حداکثر و حداقل مبلغ فروش

 در این قسمت می توانید حداکثر و حداقل مبلغ فروش را به‌صورت درصدی وارد کنید. حداکثر مبلغ فروش نشان می دهد که اگر در زمان فروش کالا، سود فروش این کالا از درصدی که ثبت کرده اید بیشتر شود به کاربر اخطار دهد و حداقل مبلغ فروش نیز نشان می دهد که اگر سود فروش این کالا از درصدی که ثبت کرده اید کمتر باشد به شما اخطار دهد.

هشدار های حداقل و حداکثر سود در زمان تغییر مبلغ در ثبت فاکتور نشان داده می شود و خطاهای تایپی تعداد ارقام را به شدت کاهش می دهند.

شما می توانید برای تعیین واحد کالا از لیست موجود واحد مورد نظر را انتخاب و در صورتی که واحد موردنظر در لیست موجود نباشد می توانید با ثبت واحد جدید و انتخاب تیک تائید، کالای جدیدی را به لیست اضافه کنید.

درجه بندی کالا

در این مرحله می توانید در قسمت درجه بندی کالا با کلیک بر روی ستاره به کالای خود از یک تا سه ستاره امتیاز دهید.

تعداد ستاره های کالا در موارد زیر تاثیر گذار می باشد:

  • بالا گرفتن کالاها در لیست در صورت تنظیم نمایش کالا بر اساس ستاره کالاها
  • در نمایش یا عدم نمایش پی در پی هشدار کالاهای به حد نقطه سفارش
  • ثبت یا عدم ثبت در پیش فاکتور های خرید هوشمند

جهت تخصیص تصاویر(کالا) از روش گرفتن عکس از کالا و یا انتخاب از گالری میتوانید استفاده نمایید.

تصویر یا تصاویر انتخاب شده در موارد زیر کاربرد دارد:

  • در تولید آلبوم دیجیتال کالا، تصویر هر کالا در کنار همان محصول نمایش داده می شود و در قسمت تنظیمات نمایش، عدم نمایش و سایز نمایش تصویر را میتوانید مدیریت کنید.
  • ثبت فاکتور در زمان انتخاب کالا در سه حالت مختلف (منوی تم ساده، روشن و تاریک) آخرین تصویر نمایش داده می شود که با انتخاب طولانی تصویر گالری، تصاویر قابل مشاهده می باشد. با این عملیات، در ثبت کالا اشتباه را به حداقل می رسانید و مشتری می تواند به راحتی تصویر کالا را مشاهده کند.

در عملیات انبار گردانی نمایش همزمان تصویر کالا می تواند بسیار کمک کننده باشد.

اگر کالای شما بر اساس چیدمان در قفسه ها ثبت شده باشد و در زمان ثبت کالا ترتیب نمایش بر اساس ثبت کالا به صورت سعودی مرتب شده باشد تمام کالا ها پشت سر هم قرار می گیرند و نیازی به انتخاب نیست فقط با شمارش کالا و مقایسه تعداد سرعت عملیات، انبار گردانی بسیار ساده تر و سریعتر خواهد شد.

ثبت اطلاعات اول دوره
خرید و فروش
خرید و فروش
اول دوره
اول دوره
اول دوره

[bbp-single-topic id=7247]